HANA Blink Blink ~

Cik AlYnn Cik AlYnn Cik AlYnn Cik AlYnn Cik AlYnn Cik AlYnn Cik AlYnn Cik AlYnn Cik AlYnn Cik AlYnn Cik AlYnn Cik AlYnn Cik AlYnn Cik AlYnn Cik AlYnn Cik AlYnn Cik AlYnn Cik AlYnn Cik AlYnn Cik AlYnn

Thursday, 30 June 2011

mula azam bruu ..!!!

assalamualaikum..!!!
aii ..
smlm alin msuk skola bru...
mula2 msuk 2 ase tkut pown ad..
ase nk blek jeewwpp..
da tgah2 tu..bley la...kira okay la diorg lyan alin..
smlm alin msuk skola 2,alin ase alin nk wt azam bru..
insyallah alin akn blajar btul2..
ylahhh..kn da nk PMR..so kna la usaha utk dpt kn A...
huh..insyallah alin bley wt..
doakn alin yuuppp...
tkuttttt...!!!

Wednesday, 29 June 2011

nie buat awkkkk...!!!!!

yerkk...nie sy wt uyk awk...!!!
knpew xcye???apsal ???xleh kew??
ad???ad sy kesahh???
knpew dngan sy???awk tnyew diri awk larhhh???
ap yg awk da buat????
apsal nk mrahh????skati sy la nk wt ap pownnn...!!
awk bley wt,sy pown bley wt larhhh...!!!
awk fikir awk sorang jew bley wt!!!
sy setia dgn awk selama nie..!!sy x curang pown dngan awk..
walaupon sy ad peluang nk curang..!!
awk ingt sy xtau kew????
da la awk..ckup2 la 2..
knpew truk sgt perangai awk nie???
tipu 2 dosa la awk nie....!!
sy slalu nk awk trus trang gn sy..knpew ssah sgt awkk????
blew awk trus terang sy mrah awk kew???xd kn???
sy still dgn awk kn????
dah 2..knpew xnk trus terang jgak??mati kew klu awk trus terang gn syew???
kew awk ad sakit kronik???xley nk trus terang...
klu trus terang..awk jlan trusss....
sorryyy larhh klu sy kurang ajar..tpi sy gram ckit at awk...
knpew still nk tipu,ap slah sy at awk..
awk tahu mrah klu sy tipu awk...
tpi sy tipu awk,sbb sy nk tau sesuatu dri awkk..
xsmpai setengah jam sy da bgitau awk yg sy tipu awk..
ssah kew awk nk jjur dgn sye???
tahu kn tipu 2 dosa...knpew nk tipu jgak????
tlong larh awk..jjur dgn syew....!!!
sye xskew nk tipu org..xkira larh dgn spew2 pown..
sbb klu sy tipu,aty sy xpnah tenang...!!
dah la awk..jgn la tipu agy...enough la awkk...
awk trus terang sy xkn mrah...
hmmmmm...!!sy tau smpai blew2 pown awk still tipu syew an???
ap2 jelah awk...buat la ap yg awk skew???
syew mlas da nk pkir..
tpi 1 jelah awk..awk jgn smpai sy twar aty dgn awk...
selama nie sy bnyk mngalah..
sy bnyk ikut ckp awkk..
sy bnyk bersbar dgn awk...sbb sy syg awkkk...
selama sy bley pertahan kn hubungan ktew..
sy akn cber awk...
saya akn cber jgew aty sy..
supaya sy xtawar aty gn awk..
cmew 1 jew sy arap..sy arap,awk akn berhenti dri tipu syew...
syew arap awk akn trus terang dgn syew...
sy akn tnggu saat e2....!!

nie buat awk..!!!

wo ai ni...!!

*smbung tdi*
sy arap awk bhagia di smping insan yg awk syg...
andainya sy dijmput DIA 1 ary nnt,sy nk awk tau cnta sy pda awk xpnah pudarr..
dri saat perknalan ktew hingga ke nafaz terakhir sye..
                           
                             aishiteru !!!!
                       i love you !!!!!
                                            sye syg awk..!!!
                                         wo ai nie !!!!!


create by=>alynn sa !!
29 jun 2011 ..!!!
4:53 pm..!!

Tuesday, 28 June 2011

wo ai ni...!!

(smbungan smlam)
kta2 awk mlm 2 mmg mnghina sye..
sy cber utk buang cinta awk dri dlm aty sy.tpi...sy ttap xmmpu awk...
wlaupon awk da skit kn aty org yg dlu awk syg...
wlau seremuk mna aty dilukai..
bntuk lah ia semula,dan serahkn nyew pda yg ilahi ..
sy da ttap kn dlm aty sy..sy akn trus dptkn cinta ilahi,sy xksah klu awk nk wt ap pon..
asl kn idup sy x terumbng ambing mcm dlu..
awkkkkkkkkkk.......
kdang2 ktew x sdar org yg ktew peduli syg glew at ktew..
kdang2 ktew xsdar ktew terlampau syg at org sdang kn dy slalu skit an aty ktewww..
awkk....mcm mnew sy xdpt tunaikn jnji ktew?
ap awk ttap syg sy???
atau awk pgie tnpa menoleh agy????
syew da nekad awkkkk....
klu awk ttap xbley timew perubahan syew,sy sndri akn undurrr drii...
sy tahu sy sndri yg skitt,tpi demi msa dpan sy di akhirat,sy ttap akn berkorban...
dan sy mseh mngharap kn yg awk adlah jodoh sy bkn didunia sjew,tpi jga d'akhirat,...
tenang la duhai atyku..usah rungsing dan pilu,dye slalu ad buat mu..
berdoalah agr dia jodohmu..
awwwwkkkkkk....
ad msew ktew perlu mngis..agar ktew tahu,dunia ni bkn untk ketawa,
awkkk..andainyewww..............
tapi,andainye esok ,org yg awk syg,pegi utk slame2 nyew...
ingt la tiada agy peluang,untk awk besamer...
renungilah dan hargailah bila ai ad..

wo ai ni...!!

saya syg awk,tpi awk da x syg sy agy...
awk..ingt agy x cmnew ktew bley knl dlu???
msew 2 ktew knl melalui fesbuk jewwpp..
dri c2 sy mlew knal awk..
awk xmcm org len yg sy knl dan sy pown xtau cmnew sy bley knl awkk..
2 thun sy tnggu awk,sy xtau knpew aty sy ttap nk awk...
wlaupon sy tau ,awk suda berpnyew..
tpi sy yakin 1 ary nnt,awk akn jdi milik sye...!
mlew2 sy da ptus asa nk tggu awk..
tpiii..!!
awk tetibew muncul..
awk ckp awk syg sy jgak mlew knl agy...
msew 2 sy rse harapan sy nk idup dgn awk kmbali cerahh !!
awk bwat idup sy bhagia..xmcm org len..
awk slalu sbar lyan karenah sy yg mcm bdak kcik..huhu...!
ary2 awk msj sy..kdang2 jew awk call sy..sy xksah..
asl kn awk ad disisi sy wt slamenyeww...!
blew bngun dri tdo sy trus ingt awk..
sy tggu msj awk..kdang2 awk call sy pagi2 ..!
awk ckp karekter sy pg2 berbeza dgn wk2 yg len...
awk ckp sy nie mnja cgtt...
tpi sy xpnah ase dri sy cm2..
awk pnah ckp at sy,yg awk nk sy jdi gf awk 1 ary nnt..
sy skew sgt2,sbb mmg e2 yg sy impi kn..
tapiiiii....!!!!
hmpir 5 thun ktew knl,knpew dri sehari kew sehari sy ase awk jauh dri sy??
awk da x syg sy yuupp.??
atau awk da jmpew pnganti sye??
sye rindu kn awk yg dluuu..!!!
bley x awk kmbali mcm dlu??slalu amik brat,pnyanyang..
dan awk skew buat sy d'sygi...!!
1 ary blew sy sorang2..sy tefikir mcm mnew klu ALLAH amik nyawa sy...
mcm mnew dgn awk???awk mseh ingt sy x???kew awk da mlew idup bru dgn pompuan len...!!
awkkkkkkkkkkkkkkk !!!
sy da wt keputusan yg sy nk tumpukn cinta sy kpada ALLAH jgak....
tpi awk lngsung xksah,awk wt sy ase terhina sgt pda perkataan ustazah !!
sy menagis..menagis smpai air mta sy xbley kuarr...
knpew awk snggup wt sy cmnie?
awk da xsyg sy kn???
mnew awk yg dlu sy knl???knpew awk jdi mcm nie???
ap slah sy awkk????

sy sdih sgtt..blew org yg sy syg mcm nyawa sy sndiri buat sy mcm nie????

(smbung esok)

Saturday, 25 June 2011

ap cer???

haloooo !!
da lmew x update blog nie..
nseb bek la bley bkak..
bz sgttt..!!

Wednesday, 15 June 2011

4 someone yg x pnah fhm dri aq!!

seberapa salahkah diriku hingga kau sakiti aq..
begitu menusukku..
ini kah cara kau mmblas aq yg slalu ad saat kau terluka..
seberapa hinanya diriku hingga kau dustai semua yg ku beri untukmu..
tak ad 1 pun kebahagian nmun,kau mmbuatku begitu terluka...




andaikn aq bisa jadi adil pda cinta kau dan dia..
aq bukan nabi yg bisa sempurna,
aq x luput dari dosa ...
biarkan aq hidup seperti ini..
takdir cinta harus begini ad kau dan dia..
bkan aq yg mahu ..
oh tuhan tuntunlah hati ku...




Monday, 13 June 2011

perhatiann !!

1 @ meninggikan suara !

Tahulah mereka dikurniakan suara yang 'macho' tapi kalau nak meninggikan suara sekadar menunjukkan ego, tak eloklah. Ini antara kelemahan lelaki kerana mereka mudah meninggikan suara walaupun pasangannya tidak bersalah...

2 @ main kayu 3 !

Bab main kayu tiga ni masalah paling besar. Walaupun dah ada kekasih, mereka sukar untuk setia. Apatah lagi kalau digoda, terus disambar tanpa mempedulikan perasaan kekasihnya.

3 @ suka cuci mata !

Kebanyakan lelaki sukar mengawal mata (mata keranjang). Pantang jumpa perempuan cantik dan seksi mulalah mata tu macam nak terkeluar. Walaupun sedang bersama kekasih, si dia tidak akan peduli. Bagi mereka tidak salah kalau sekadar mencuci mata tetapi hati kekasih kenalah jaga juga cik abang !

4 @ mengonkong !

Itu tak boleh, ini tak boleh, sikit-sikit nak kontrol. Segala gerak-geri kekasih dikawal, sampaikan nak berpakaian pun harus ditentukan. Kalau nak keluar ke kedai pun kena repot dulu, kalau tidak mulalah tercetusnya pertengkaran kerana hal sekecil itu. Tetapi, mereka akan melenting pula sekiranya aktiviti-aktiviti mereka disoal siasat oleh kekasih mereka... Macammana tu???

5 @ ego !

Ini merupakan masalah paling ketara dan merimaskan kaum wanita. Keegoan dan lelaki memang tak dapat dipisahkan. Tetapi ada kalanya lelaki menjadikan keegoan sebagai alasan untuk mereka bertindak tanpa mempedulikan perasaan si gadis. Keegoan membuatkan lelaki mempunyai kuasa veto dalam kehidupan mereka termasuklah memimpin kaum wanita. Tidak salah mempamerkan ego tetapi biarlah kena pada tempatnya..

6 @ menipu !

Masalah yang ketara apabila lelaki suka menipu ataupun memberikan alasan yang tak munasabah. Sanggup memungkiri janji dan memberikan alasan yang mereka mempunyai masalah yang tak dapat dielakkan padahal sebenarnya mereka enggan melaksanakan janji mereka sendiri. Ada juga yang sudah berpunya tetapi mengaku solo. Berterus-teranglah wahai kaum lelaki kerana kaum wanita lebih menghormati mereka yang memiliki sifat berterus-terang ini. Sifat menipu dan suka berdolak-dalih ini lama kelamaan akan membuatkan semua gadis akan menjauhi anda..

7 @ perasan !

Aduhaiii... lelaki ini cepat perasan terutamanya jika mereka ini berkerjaya baik, berpenampilan menarik dan mempunyai wajah yang hensem. Boleh tu mengaku merekalah yang menjadi lelaki idaman para wanita. Tapi, mungkin pada pandangan seorang wanita mereka ini sederhana sahaja tapi mereka ini yang suka perasan lebih. Bukan semua wanita memandang pada paras rupa, kalau dah terlebih-lebih perasan tuu... Ada wanita yang lebih suka mengutuk dari memuji...

8 @ mementingkan diri sendiri !

Susah juga kalau dapat yang mementingkan diri sendiri ni. Lelaki selalunya tidak mahu mengalah dan ingin menegakkan pendapat sendiri tanpa mempedulikan luahan pasangannya. Mereka juga suka mendahulukan kemahuan mereka dan jarang hendak mementingkan perasaan kekasih... Egolah katakan! Tidak semestinya pendapat kaum wanita ni tak boleh diguna pakai.

9 @ kurang memberikan perhatian !

Lelaki kadangkala suka bertindak sambil lewa dan kurang memberikan perhatian tidak kira dalam apa jua urusan. Tetapi kalau urusan yang berkaitan dengan dirinya sendiri, pantas pula melaksanakannya. Jika berkaitan teman wanita, alamatnya... mereka kurang mengambil perhatian. Mengapa ya? Kaum wanita sebenarnya bukan minta diberikan perhatian 24 jam tetapi cukuplah sekadar pasangannya mengambil tahu akan dirinya kerana sifat semulajadi seseorang wanita itu yang ingin bermanja dan dimanjakan.

10 @ cemburu buta !

Orang kata cemburu tandanya sayang, tapi kalau cemburu tak tentu pasal dan memanjang saja cemburu, tentu rasa tak selesa juga. Agaknya lelaki yang kuat cemburu ni takut kekasihnya terlepas ke tangan kumbang lain kot. Harus diingat, bukan semua perempuan suka kekasihnya kuat cemburu. Tapi, ada juga sesetengahnya suka apabila teman lelakinya cemburu kerana seolah-olah teman lelakinya amat menghargai dirinya. Jangan cemburu buta sudahlah, malas jugak nak layan kadang-kadang!

11 @ mata duitan !

Jangan tak tahu ada juga lelaki mata duitan atau pun gelarannya 'lelaki spedo'. Mereka tak kisah nak kikis duit kekasih dengan 1001 macam alasan yang adakalanya tidak logik diterima dek akal fikiran. Kalau kisah perempuan mata duitan kita sudah biasa dengar, tapi kalau lelaki pula yang mata duitan... apa cerita ni?? Takkan masa-masa macam ni keegoan lelaki hilang pulak?!!

12 @ komited terhadap kerjaya !

Susah kalau dapat teman lelaki yang terlalu komited dengan kerjaya. Mereka ni selalu sangat memberi banyak alasan kerja apabila diajak keluar. Kalau keluar bersama, selalu pula bercerita tentang kerja dan merungut sering dibebani kerja yang menimbun. Bukanlah tidak boleh lelaki mementingkan kerjaya tetapi pandai-pandailah membahagikan masa bersama teman wanita. Paling tidak pun, seminggu sekali luangkan masa menemaninya dan lupakan segala hal berkaitan kerja. Bukannya kaum wanita ni tidak memahami kalau teman lelakinya pandai membahagikan masa..

13 @ panas baran !

Aduiii... masalah yang boleh menimbulkan fobia terhadap seseorang gadis apabila mendapat kekasih yang panas baran. Pantang silap sikit, mahu dihambur segala kemarahannya. Ada juga kesilapan bermula dari diri sendiri tetapi tetap menyalahkan orang lain. Setakat kena tengking boleh lagi diterima walaupun sebal satu badan tapi, bagaimana kalau siap sepak terajang? Kalau nak sepak terajang carilah mereka yang sepadan dan janganlah berlawan dengan kaum yang lemah bang! Di mana sifat bertanggungjawab dan kepimpinan yang ada? Cuba-cubalah kawal kerana setiap dari kita ada barannya, cuma kena pandai-pandai mengawallah. Kalau dah tak terkawal sangat, tak payah bercintalah cik abang oiii!!!

14 @ kaki merokok !

Ini satu lagi sifat kaum lelaki yang melemaskan wanita. Asyik berasap sana sini, naik lemas dengan bau dan asap rokoknya. Dalam sehari adakalanya habis sekotak rokok. Kalau habiskan duit dengan makan benda berfaedah tak apa juga, ini tidak... asyik menyedut asap yang tidak menyehatkan. Kalau asap tu membawa kesan pada diri sendiri saja tak apa juga, ini tidak... membawa kesan juga pada orang sebelah menyebelah. Kadang-kadang teman wanita menegur bukannya apa, dia sayangkan kita juga dan tak mahu kita jatuh sakit. Lagipun mereka juga tak nak teman lelaki mereka membazirkan duit dengan merokok..

15 @ pengotor !

Ada segelintir lelaki sukar nak menyedari diri mereka ni ada yang pengotor. Terutama bab meludah atau membuang kahak merata-rata. Yarkkk!!! Ada juga yang jarang basuh seluar, pakai baju yang sama berulang kali, tidak memakai deodarant dan macam-macam lagi sampaikan badan sudah berbau semacam pun dia tak sedar. Tidakkah mereka ini terasa segan apabila menyedari badan sudah berbau?? Entahlah... hanya kaum lelaki yang bersifat pengotor ini saja yang dapat menjawabnya..

16 @ gelojoh !

Kalau bab makan, lelaki ni agak gelojoh. Macam 'food machine'. Mereka lemas melihat teman wanita mereka makan terlalu sopan tetapi mereka tidak sedar cara mereka makan yang gelojoh juga melemaskan kaum wanita. Sepatutnya, samada lelaki mahupun wanita patutlah makan dengan bersopan. Buat apa terkejar-kejar??

17 @ pentingkan kawan kawan !

Sanggup membatalkan temujanji semata-mata hendak bermain bola sepak ataupun menonton WWF bersama kawan-kawan. Lelaki juga selalu mementingkan kawan-kawan dalam banyak hal. Sekali-sekala bolahlah, jangan pula selalu saja memberi alasan hinggakan masa bersama teman wanita tiada langsung semata-mata untuk menghabiskan masa bersama kawan-kawan. Apa guna bercinta kalau macam tu gayanya? Kalau ada masalah pula, kawan-kawan sebagai tempat mengadu dengan alasan tidak sesuai bercerita dengan si dia. Kalau dah memilih si dia sebagai kekasih, mungkin satu hari si dia juga akan menjadi isteri anda, jadi takkanlah anda selalu hendak merahsiakan sesuatu dari dia. Tak eloklah berbuat demikian, nanti si dia terasa seolah-olah dirinya tidak penting buat anda pula..

18 @ tidak tahu menghargai !

Sukar untuk bertemu lelaki yang tahu menghargai perasaan atau pun perbuatan kekasihnya. Ada pula yang berpura-pura tidak mengambil tahu walaupun menyedarinya. Mereka seboleh-bolehnya mahu si dia terang-terangan menunjukkan sikap meghargai mereka ini. Kalau setakat sikit-sikit atau sekadar kiasan tu, alamatnya mereka akan berpura-pura tidak menyedarinya. Apa salahnya sekali-sekala, tunjukkan sikap anda yang menghargainya di atas apa yang cuba dilakukannya terhadap anda seperti memberi hadiah kecil. Setidak-tidaknya ucapkanlah terima kasih setiap kali dia cuba berbuat sesuatu untuk anda..

19 @ putar belit !

Lelaki ni ramai yang pakar memutar-belitkan kenyataan walaupun ternyata sememangnya merekalah yang bersalah. Bagi mereka, putar belit ini tak mengapa asalkan si dia mempercayai alasan tersebut dan mereka akan terlepas dari kesalahan sendiri. Sekiranya anda benar-benar menyintai pasangan anda, perkara begini seharusnya tidak berlaku kerana apa akibatnya sekiranya si dia mengetahui juga tipu helah anda suatu hari nanti. Kalau anda tak pandai menyelamatkan keadaan, melepaslah anda! Jujurlah pada pasangan anda..

20 @ suka control macho !

Peh! Nak dikatakan macho, ada juga yang tak. hancur je yang lebih kot! Terutama bab sikap, mahu lebih gentleman, berketrampilan dan hensem. Seboleh-bolehnya mereka mahu menampakkan yang diri mereka lelaki sejati dan ada elemen HERO. Tak perlulah nak merasakan diri anda macho kerana wanita sahaja yang layak membuat penilaian terhadap anda. Sekiranya anda rasa diri anda macho, tetapi pada mata wanita tersebut anda tidaklah semacho yang disangkakan, tak guna juga! ! !
c(:

arggghhhhh !!!!!

argghhhhhhhh !!!!
tension glewww.....thap ap pown xtau...
aty nie da b'blah bgi da nie...
nk pndah...tpi nk gn mmber lmew..huhuhu..cmnew nie...
arrgggghhhh...bley glew jdi nyeww...
aq syg mmber aq..tpi nk wt cmnew arr??
hurmmmm..
sbar jlah...
aq tpksa tggal kn mmber aq..
it's okayy..bley jmpew agyyy..
caling2 jewwpp..
huhuhu..relax okayy..!!

Saturday, 11 June 2011

piem !!

piemm !!!!
akka rndu at adk...
bler adk nk jmpew akk??
akk syg adk sgt2..
ibu,ayh,abg onie,abg zul & kakak rndu dik..
akk nk jmpew adk...!!
esok ary jdi adk..
soe thun nie xdpt nk smbut gn adk,sbb keadaan xmngizin kn...
akk syg adk akk...!!
ajak mk gn ayh dtg umh ibu ok??
huhuhu...
appy befday piemm !!!
cyunk piemmm !!!
<3 <3 <3

teliti btul2 !!

perhh !!!ayt dy..mmg sdey laaa...sesuai sgt laaa...

awk !

aWk !!!
knpew awk hadir dlm hidup sye???
knpew awk wt sy jtuh aty gn awk??

aWk !!!
sy syg kn awk..
sy da btul2 syg kn awk !

aWk !!!
blew sy mula sygkn awk,sy ikrar pda dri sy..
hnyew awk seorang yg sy syg..
smpai akhir hyat sy..

aWk !!!
sy syg awk,tpi awk xsyg sy..
awk main kn sy..

aWk !!!
awk tnggal kn sy..
awk lpew kn sy..
awk lpew janji awk pda sy..

aWk !!!
awk hancurkn aty sy..
awk da buang sy..
awk buat idup sy bercelaru..

aWk !!!
sy nmpk awk,tpi awk xnmpk sy...
betapew rndu nyew sy at awk..

aWk !!!
sy tak kuat..
sy mnagis teringat awk..

aWk !!!
sy masih disini...
d'tmpt awk tnggal kn sy..

aWk !!!
sy nk awk thu..
sehingga kew detik ini..
sy miss at awk..
sy sygkn awk...
sy perlukn awk d'sisi sy..
smpai nafas terakhir sye..

                                 * coretan ini khas buat org yg tersyg !!!(m) *

Friday, 10 June 2011

rmh2 !!

hurmmm !!sok nk g tgok umh..
bkal akn dpt umh bwu..
nmpk nyew tepkse la pndah sek,dan tnggal kn mmber2 glew at skola 2..
hurrmmm...sdey2..huk2
cian mmber glew  aq..
korang jgn sdey2 tau lau aq xd..
blajr pndai2 aww..
cyukk korang !!!

huh ! !

huh ,lega nyew da ad blog blek..
tpi bkn my story jeww !!
da tkar,cik alynn pnyew blog !!
huhu..ok la kn???
ermmm..bley gk luah kn perasaan yg skit at dye 2  aty 2 ..huhu,
lyan pic at bwh nie jp !
(^_^)